Subject: FW: Vastus selgitustaotlusele
From: "Geili Keppi - AKI" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Aug 2025 09:30:15 +0300

Kas oleks võimalik see registreerida ja täitmiseks mulle panna?

Tervitab

Geili Keppi
Jurist (tiimijuht)
[email-masked]
627 4141

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST
Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti
 <https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
LinkedIn |  <https://www.youtube.com/@andmekaitse> YouTube
 <https://www.aki.ee/>

From: Kim-Ly Hoang <[email-masked]>
Sent: Friday, August 15, 2025 2:23 PM
To: Geili Keppi - AKI <[email-masked]>
Subject: RE: Vastus selgitustaotlusele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Geili!

Enne uue korra avalikkuse ette viimist soovime täpsustada teatud
asjaolusid, et ennetada võimalikke arusaamatusi ning vähendada avalikku
pahameelt ja kriitilist kajastust. Meie eesmärk ei ole luua
ülereguleeritud süsteemi, vaid tagada selgus ja õiguspärasus.

Käesoleva pöördumise ajendiks on sel nädalal avaldatud artikkel, milles ka
Andmekaitse Inspektsioon (AKI) esitas oma seisukohti:
Artikkel Geeniuses
<https://digi.geenius.ee/eksklusiiv/riigimetsa-ei-tohi-praegu-rajakaamerat
-paigaldada-erametsas-tuleb-armastatud-loomavideote-legaalseks-filmimiseks
-labida-kadalipp/>

Palume AKI-lt selgitusi järgmistes küsimustes:

Õigustatud huvi analüüs

1.	Kas RMK-l on õigus nõuda kolmandatelt isikutelt õigustatud huvi
analüüsi enne kaamerate paigaldamist RMK hallatavatele maadele?

2.	Kas RMK-l on kohustus hinnata, kas kolmandate isikute huvid
kaaluvad üle avaliku huvi ja/või andmesubjektide õigused?

Mõjuhinnangu koostamise kohustus

3.	Kas kolmandatel isikutel on kohustus koostada andmekaitsealane
mõjuhinnang juhul, kui toimub süstemaatiline jälgimine?

4.	Kui tegemist on jahinduse või looduse dokumenteerimisega, kus
süstemaatilist inimeste jälgimist ei toimu, kas mõjuhinnangut pole
kohustuslik koostada ning RMK-l puudub õigus seda nõuda?

Mõjuhinnang varguste ennetamiseks RMK-s

1.	Kas RMK laoplatsidel toimuva metsamaterjali varguste ennetamiseks
tuleb teha eraldi mõjuhinnang iga asukoha kohta või on võimalik koostada
üks üldine mõjuhinnang kõigile laoplatsidele?

2.	Arvestades, et kaameraid liigutatakse sageli erinevate ladude
vahel ja nende arv on suur, kas üldine mõjuhinnang oleks üldse
halduslikult ja sisuliselt aktsepteeritav lahendus?

Ette tänades

Kim-Ly Hoang

Teabe- ja dokumendihaldusspetsialist

Riigimetsa Majandamise Keskus

+372 55628829

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.rmk.ee/> www.rmk.ee

 <https://www.rmk.ee/>  <https://www.facebook.com/riigimets/>
<https://www.instagram.com/riigimets/>
<https://www.linkedin.com/company/rmk/posts/?feedView=all>
<https://www.youtube.com/@Riigimets>

From: Geili Keppi - AKI <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 26, 2025 3:11 PM
To: Kim-Ly Hoang <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vastus selgitustaotlusele

Tere!

Ootame teid siis 07.04.2025 kell 10 inspektsiooni kontoris, Tatari 39.
Kohale jõudes tuleb lasta uksekella ja teid lastakse sisse.

Võib julgelt helistada ka mulle otse ja tulen ise vastu.

Parimate soovidega

Geili Keppi
Jurist (tiimijuht)
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
627 4141

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST
Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti
 <https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
LinkedIn |  <https://www.youtube.com/@andmekaitse> YouTube
 <https://www.aki.ee/>

From: Kim-Ly Hoang < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, March 25, 2025 12:19 PM
To: Geili Keppi - AKI < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Jaana Hanikat < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Vastus selgitustaotlusele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kaasan meie juristi Jaana Hanikati.
Meile sobib ilusti 07.04.2025 kell 10:00 teie kontoris.

Lugupidamisega

Kim-Ly Hoang

Teabe- ja dokumendihaldusspetsialist

Riigimetsa Majandamise Keskus

+372 55628829

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.rmk.ee/> www.rmk.ee

 <https://www.rmk.ee/>  <https://www.facebook.com/riigimets/>
<https://www.instagram.com/riigimets/>
<https://www.linkedin.com/company/rmk/posts/?feedView=all>
<https://www.youtube.com/@Riigimets>

From: Geili Keppi - AKI < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, March 24, 2025 5:10 PM
To: Kim-Ly Hoang < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Vastus selgitustaotlusele

Tere, Kim-Ly!

Vabandan mõnevõrra viibinud vastuse pärast. Oleme valmis kaamerate teemal
arutlema. Selgitan etteruttavalt, et kui kaamerad on paigaldatud ilma
kinnistu omaniku nõusolekuta, on tegemist omandi rikkumisega ehk
asjaõigusliku vaidlusega. Paraku ei ole taolised küsimused lõpuni AKI
pädevuses.

Küll aga saan välja tuua, et asjaõigusseadus § 68 lg 1 kohaselt on omand
isiku täielik õiguslik võim asja üle, sh kinnisasja üle. Omanikul on õigus
asja vallata, kasutada ja käsutada ning nõuda kõigilt teistelt isikutelt
nende õiguste rikkumise vältimist ja rikkumise tagajärgede kõrvaldamist.
Seega on just omanikul võim reguleerida, mis tema kinnistul toimub, sh
seda, et tema kinnistul toimuks tegevus seaduse nõuetele vastavalt, sh
kinnistu omanik saab otsustada seda, kellele ja kuidas kuuluvad tema
kinnistul olevad kaamerad, kuna omaniku reguleerida on oma ala
kasutajatega tekkivad õigussuhted.

Pakun välja kohtumise ajaks 7.aprilli kell 10 inspektsiooni kontoris
(Tatari 39) või veebis. Palun andke märku kas see aeg ka sobib. Kui
võimalik, siis soovitan kindlasti kaaluda ka mõne Riigimetsa Majandamise
Keskuse juristi või õigusnõustaja kaasamist.

Parimate soovidega

Geili Keppi
Jurist (tiimijuht)
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
627 4141

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST
Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti
 <https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
LinkedIn |  <https://www.youtube.com/@andmekaitse> YouTube
 <https://www.aki.ee/>

From: Kim-Ly Hoang < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, March 12, 2025 3:51 PM
To: Geili Keppi < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Vastus selgitustaotlusele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Sooviksin Teiega kokkusaamise kokku leppida, et arutada edasi
rajakaameratega seotud teemat.
Mulle endale ei sobiksid järgmised kuupäevad:

18.03.2025 alates kella 13.00

19.03.2025 alates kella 14.00

25-26.03 ja 28.03 kõik ajad

Panen ühe kiiret lahendust vajava küsimuse juba kirjaga teele.
Näiteks, kui me avastamegi riigimaalt rajakaamerad, mis pole vastavalt
märgistatud ja pole meiega kooskõlastatud (pole andnud luba välja).

Mis õigused meil on? Kas me võime need sarnaselt eraomanikule
konfiskeerida?

Ette tänades

Kim-Ly Hoang

Teabe- ja dokumendihaldusspetsialist

Riigimetsa Majandamise Keskus

+372 55628829

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.rmk.ee/> www.rmk.ee

 <https://www.rmk.ee/>  <https://www.facebook.com/riigimets/>
<https://www.instagram.com/riigimets/>
<https://www.linkedin.com/company/rmk/posts/?feedView=all>
<https://www.youtube.com/@Riigimets>

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, February 21, 2025 4:59 PM
To: Kim-Ly Hoang < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vastus selgitustaotlusele

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] saada teile sageli
meilisõnumeid.  <https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Lugege
täpsemat teavet selle kohta, miks see on oluline

Tere!

Teile on saadetud Andmekaitse Inspektsiooni dokumendihaldussüsteemi Delta
kaudu dokument.

Pealkiri: Vastus selgitustaotlusele

Registreerimise kuupäev: 21.02.2025

Registreerimise number: 2.3-8/25/426-2

Tundliku sisuga elektroonilised pöördumised on võimalik inspektsioonile
edastada krüpteeritult kasutades ID- kaarti ja
<https://installer.id.ee/?lang=est> ID-tarkvara. Kuidas dokumente
krüpteerida, vaata  <https://www.aki.ee/meist/vota-uhendust/saada-kiri>
siit.

Andmekaitse Inspektsioon

Tatari 39, 10134 Tallinn
Telefon: 627 4135
E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.aki.ee> www.aki.ee

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Leia meid
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
LinkedInist või kuula
<https://open.spotify.com/show/3zUmUfZZchralr4845AUFJ?si=a94a8df1e9264c92&
nd=1&dlsi=d71b67c3014b4ca6> Andmehäälingust